11 Eylül 2011 Pazar

BAKLAVA YUFKASINDAN LAZ BÖREĞİ



Laz böreği trabzon'un en sevdiğim lezzetidir.Ama benim yapabileceğim bir tatlı olamamıştı bu güne kadar.Zira hamuru incecik açma konusunda pek başarılı değilimdir laf aramızda.Hazır baklava yufkasından da yapılabileceğini öğrendiğimden beri denemek için fırsat kolluyordum ki o gün bu günmüş.Her ne kadar gerçeği olmasa da gerçeğine çok yakın bir lezzet oldu,üstelik çok az bir zamanımı aldı.Herşey 1 saatte olup bitti.Bundan sonra misafirlerime zevkle yapıp ikram edeceğim bir alternatifim oldu.Size de şiddetle öneririm.
   ((Yufkam da arttı,yarın da böreğini deneyeceğim arkadaşlar... ))

LAZ BÖREĞİ



MALZEMELER
  • 16 adet hazır baklava yufkası
  • 125 gr tereyağı (erimiş)
MUHALLEBİSİ
  • 1 litre süt
  • 7 yemek kaşığı şeker
  • 4 tepeleme yemek kaşığı un
  • 3 yemek kaşığı nişasta
  • 2 yemek kaşığı pirinç unu
  • 2 yumurta sarısı
  • 1 çay kaşığı karabiber
ŞERBETİ(soğuk)
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı su
  • yarım limonun suyu

 YAPILIŞI:
  1. Önce şerbetimizi hazırlıyoruz ve soğumaya bırakıyoruz.
  2. muhallebi malzemelerinin hepsini tencereye koyup pişiriyoruz,isteğe bağlı olarak(ki bu laz böreğinin olmazsa olmazlarındandır) karabiberimizi ekleyip blendırda çekiyoruz ve soğumaya bırakıyoruz.
  3. Tepsimizi tereyağıyla yağlıyoruz.
  4. 1.Yufkamızı serip üzerine erimiş tereyağını fırça yardımıyla serpiyoruz.Sekiz kata bu işlemi uyguladıktan sonra ılımış muhallebimizi yufkanın heryerine eşit gelecek şekilde yayıyoruz ve diğer sekiz kata da aynı işlemi uyguluyoruz.Yani aralarına erimiş tereyağını serpmeyi unutmuyoruz.
  5. E n üst kata erimiş tereyağının yanında yarım çay bardağı kadar da sıvı yağ ekledim,öyle yağladım son katı.
  6. Daha sonra iri kareler halinde kesiyoruz tatlımızı,fırına öyle vereceğiz.
  7. Önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında nar gibi kızarana kadar pişiriyoruz.
  8. Fırından çıktıktan 3 dakika sonra şerbetimizi kaşık yardımıyla döküyoruzBen çok az şerbet döktüm..İsterseniz şerbet dökmeden de afiyetle yiyebilirsiniz.
Ben bu postu hazırlarken ilk yorumlar da gelmeye başladı,tadına bakan bir dilim daha istiyor.
    AFİYET OLSUN...

28 yorum:

lezzet sefasi dedi ki...

cokkk guzerll gorunuyor, gercekten nar gib kizarmis :))
Sevgiler
Sefa

cansudere dedi ki...

nefis görünüyor canım..

GÜLOANNE dedi ki...

Laz böreğini çok severim ama yapmak hiç kısmet olmadı.Nefis görünüyor ellerine sağlık arkadaşım

birdutmasali dedi ki...

ah fundacımmm..
tatlıya pas vermeyen ben,
bir kaç has ! tatlıya boynumu kıldan ince ediveriyrum
işte :)
bayılırımmmm........ :=)

birsence dedi ki...

annem çok sever hazır benimleyken yapsammı acabna anneme:))ellerine sağlık canım...

Kendimce dedi ki...

Babanga çok sever yapmalı mutlaka ellerine sağlık

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

offf nefiss görünüyor bende denemeliyim ellerine sağlık canım..öpüyorum

KİZHATCE dedi ki...

Bende isterimmm,çok seviyorum bu tatlıyı :) öpüyorum fundacık :)

ozguluntarifleri dedi ki...

ufff nefisss gorunuyorr bayilyorum bu atatliya rejim biter bitmez kendime ziyafet cekecegim:)))
ellerine saglik Fundacim uzun zamandir ugrayamadim bloguna ne guzel tarifler eklemissin canim hepside birbirinden nefis.
cok opuyor sevgilerimi gonderiyorum.

birdutmasali dedi ki...

Bu arada yeni eğitim - öğretim yılınız hayırlı olsun
çok sevgiler.

SELİ (SELDA) dedi ki...

Öncelikle merhabalar lezzetleri yapan eller dert görmesin.Funda hanım ilk kez bu sene rizeye gittiğimde denedim güzel bir tat :) fakat ilk tadına baktıktan sonra beğenilmeyebilir o zaman bir kaç kere daha denemek gerektiğine inanıyorum.Çünkü alışılmamış tatlardan olduğundan kabullennilmesi zor.her zamanki gibi çok güzel görünüyor..

Özgen dedi ki...

Elinize sağlık çok lezzetli oluş ve kolay. Ben aslını denemiştim ama çok zahmrtli olmuştu böyle daha çabuk yapılabilir sevgiler...

tatlilar gülcandan dedi ki...

Ellerinize emeklerinize saglik tarifleriniz cok güzel .Güzel bir hafta sonu dilegiyle sevgiler .

zeymuran dedi ki...

laz boregının goruntusu cezbedıyor hep yapmak ısterım ama hep ertelerım nedense,ellerınıze sağlık

lezzetnesli dedi ki...

çok güzel görünüyor ellerine sağlık...

LEYLA'nın KAHVE DÜKKANI dedi ki...

of of of of off ben laz böreğine bayılırımmm. Merhaba Funda. Trabzon'da yaşıyorsun sanırım, ne güzel...ben de 2 ay içerisinde oraya yerleşicem.ve ablamın sürekli yaptığı laz böreğini kendim uğraşmadan yiycem :)

Kahve Dükkanı'ndan sevgiler..

ıhlamurcum dedi ki...

Akşam davetleri için harika bir alternatif olmuş, elinize sağlık

Tombul Tarifler dedi ki...

harika görünüyor ellerinize sağlık.

Tarifkolik/Öznur dedi ki...

Süpermiş bunu deneyeceğim inş..

Adsız dedi ki...

bayramda denedim tarifinizi.çok güzel oldu.eşim ve misafirlerim çok beğendi hemde çok kolay oldu yapımı.teşekkür ederim.

MUAMMER dedi ki...

TEŞEKKÜRLER FUNDA HANIM BOYLE BİR LAZ BÖREĞİ TARİFİ İCİN YAPTIK COK GÜZEL OLDU SEVENLERE TAVSİYE EDERİM.M YILMAZ

Adsız dedi ki...

Bende sizin sayenizde öğrenci evimde denedim arkadaşlarım çok byendiler trabzonlu olarak bende ilk defa tadına baktım harikaydı teşekkürler paylaşımlarınız öğrencileri mutlu ediyor.:):):) kuşadasından selamlar.

Adsız dedi ki...

Merhaba Funda Hanım blogunuzu bugun kesfettim. Cok farklı ve guzel tarifler var. Cogunu denemeyi dusunuyorum. İlk tarif de bu olacak galiba ellerinize saglık.

Mehtap Sahin dedi ki...

Gercekten denedim ve cok begenildi herkes tarafinfan ellerinize saglik:))

made in funda dedi ki...

afiyet olsun mehtap.beğendiğine sevindim..

SÜSLÜ ve PEMBE DÜNYAM dedi ki...

Funda hanım merhaba.Öncelikle ellerinize emeğinize sağlık.Adaşımsınız nede olsa hamarat olur Fundalar :)Şaka bir yana nette dolaşırken laz böreği tarifi aramaya başladım bloğunuza denk geldim.Bu vesileyle de böyle güzel bir bloğu keşfetmiş oldum.Hemen izlemeye alıyorum.Akşam yapılacak tarif inşallah :)Kucak dolusu sevgiler,

Adsız dedi ki...

Tarifinizi denedim ve ailecek cok begendik tesekkurler ben serbetli sevdigimden serbetini arrttirdim sadece cok guzel oldu...

Adsız dedi ki...

Bu tarifi harfiyen yerine getirerek denedim. tadı gayet güzel oldu. şerbeti de kıvamında oldu. sadece yapıldığı gün yenilmesi gereken bir tatlı. ilk yapıldığı gün çıtır çıtır oluyor. bekleyince yufkalar yumuşamaya başlıyor.