3 Mayıs 2010 Pazartesi

CİĞER KAVURMA



Çocukken çok severek yediğim ciğeri,lise yıllarında terk ettim.Bir daha ağzıma koymadım.Sebebi ise çok komikti.Biyoloji dersinde ciğerden bir kesit gösterdiler ve ben tüm o damarları,girintileri çıkıntıları gördüm.Bir daha da yiyemedim.Evlendikten sonra da evde yapmadım.Yani yapmıyordum.Eşimin ısrarları sonucu yemesem de yapayım bari dedim.Çok faydalı olduğunu bildiğimden çocuklara da yedirmek planlarım arasındaydı.

Sonuçta ben de dahil ailenin bütün fertleri afiyetle yedik(ben ancak bir kaç gıdım aldım gerçi ama!)Defnem ,o hiç bir şey yemeyen kız ciğere bayıldı.Tabii benim de eteklerim zil çaldı..Ben de bundan sonra daha sık yapacağım.Aslında tarif arşivden Yapalı epey oldu ama yayınlamaya ancak fırsat bulabildim.


MALZEMELER:
1 kg dana ciğer,
3 baş kuru soğan(piyazlık doğranmış),
tuz,karabiber,pulbiber.
HAZIRLANIŞI:
Ciğerleri kuşbaşı hatta mümkünse daha minik doğruyoruz.İyice yıkıyoruz.Bir tencereye ciğerleri koyup üzerine soğuk su ekliyoruz.Üzerini geçecek kadar.Bir taşım kaynatıp suyunu döküyoruz.Yeni bir tencereye sıvı yağı ve ciğerleri alıyoruz.3 su bardağı sıcak su ekliyoruz.Yaklaşık 25-30 dk kadar pişiriyoruz.Ciğer suyunu çekince piyazlık doğradığımız kuru soğanları ciğerlere ekliyoruz.Baharatları ve tuzunu ekleyip orta ateşte soğanlar ölüp ciğerle bütünleşince ocağın altını kapatıyoruz.

Ciğer kavurmanın yanına soğan salatası çok yakışıyor.TARİFİ BURADA.Tavsiye ederim mutlaka yapınız. AFİYET OLSUUUUN...

23 yorum:

lezzet sefasi dedi ki...

afiyet olsun, ellerine saglik canim.Cocuklari severek yedigi hersey annelerin lsite basi oluyor.
Sevgiler
Sefa

pelince dedi ki...

Fundacım bende hiç sevmem,ama eşim bayılır.. hatta soğuk soğuk daha çok sever...
soğan salatası da çok yakışır.. ellerine sağlık..
Sevgiler yolluyorum..

humeyra dedi ki...

Bugün canım bir ciğer çekti, bir ciğer çekti... O kadar olur. Ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor.

ÜmmüAbdullah dedi ki...

ellerine sağlık, sağlıklı olduğunu bildiğim halde, küçüklüğümden beri yemediğim bir yemek. halbuki evimizde pek de sık pişirilirdi. tarifin benim bildiğimden farklı. ciğer pişirmeye karar verirsem senin yöntemini deneyecem haberin olsun :)
sevgiler..

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

Nefis görünüyor canım ellerine sağlık...öpüyorum

Fuat Gencal dedi ki...

Ellerinize sağlık.

Saygılar.

kizilciksurubu dedi ki...

Cok severim ama evdekiler yemediginden pek pisiremiyorum maalesef.
Ellerine saglik canim. Sevgilerimi gönderiyorum.

Birsel ve İrem dedi ki...

Ellerinize sağlık. Ben de kendim pişirdiğim zaman yiyemem. İyi yapan biri tarafından pişirilmişse yanında soğan-maydanozla bazen yerim. Eşim çok sever, kızım ağzına sürmez. Afiyetler olsun.
Sevgiler.

kalpkurabiye dedi ki...

ellerinize sağlık bende hiç sevmem sakatatı ama dün akşam bizimkilere pişirdim:)) ellerinize sağlık afiyet bal olsun sizlere..

derya dedi ki...

Fundacım ciğere bayılırım ellerine
sağlık afiyet olsun kocaman öpüyorum...

Kendimce dedi ki...

Vallahi dumanı üstünde gördüm ellerine sağlık soğanla falan hımmm
çok sık olmamakla beraber arada benim de canım ister

NarincE dedi ki...

Demedim mi sana:ille de ciğer, ille de ciğer diye?

Huriye Kimdir? dedi ki...

Nefis gorunuyor ablacim bende pek sevmem bir iki tane yerim o kadar,bende kirk yilda bir yaparim nefis olmus ellerine saglik...sevgiler

Damak Tadı dedi ki...

Hiç pişirmeyiz ama soğanla çok nefis göründü bana canım..Ellerine sağlık tatlıların tatlısı..Öpüyorum..

tılsım dedi ki...

ben de çok severdim ciğeri ama ne olduysa bu yıl yiyemiyorum kokuyor gibi geliyr yemek alışkanlıklarım değişmeye başladı galiba:)
soğan salatasını alayım ben en iyisi..

annemineli dedi ki...

Yaştan sakadat fazla tüketmiyoruz. Ama ben arnavut ciğeri tercih ederim.Seninkide çok hoş ellerine sağlık.Yiyenlere afiyet olsun.Sevgilerrrrrrr...

annemineli dedi ki...

Yaştan sakadat fazla tüketmiyoruz. Ama ben arnavut ciğeri tercih ederim.Seninkide çok hoş ellerine sağlık.Yiyenlere afiyet olsun.Sevgilerrrrrrr...

KİZHATCE dedi ki...

canım eline sağlık ben ciğer yemesemde sayfanın başındaki o güzelim çilekleri yesem hı :)seni ve defneyi öpüyorum funda cığım...

alkım akkurt akyalçın dedi ki...

ellerine sağlık ben bayılırım ciğer kavurmasına...

PINAR dedi ki...

ellerine sağlık,ben de ciğeri çok sevmem ama seninki çok güzel görünüyor....

hazalca dedi ki...

eline sağlık canım,ben de sen gibi ciğerle aram yok ama evdekiler seviyor işte...sevgiler

Gönül dedi ki...

ah be hayatım ciğer yenmezmi:)))) ben çok severim sen yap kalanını ylla bana afiyetle yerim ben....ellerine sağlık nefis görünüyor...sevgilerimle öpüyorum

Keskinli,Ikizlerinannesi dedi ki...

ellerine saglik canim anneler günüde kutlu olsun sevgiler