1 Eylül 2009 Salı

KURU İNCİRLİ İRMİK TATLISI

Bu gün arşivimden bir tatlı tarifiyle geldim.Sırada bekleyen o kadar çok tarif var ki bazen seçim yapamıyorum,yapamayınca da yayına hiç birini koymuyorum!
Bu günü sürekli hapşırarak geçirdim.Başımın ağrısı da cabası.Evet hasta oldum.Hem de ramazan da hiç olacak iş değil ama yapacak bişey de yok..İftardan sonra alınan ilaçlar,kaynatılan bitki çayları inşallah derdime deva olur.
Kuru incirli irmik tatlısı bildiğimiz irmik tatlısı ama içinde minik minik doğranmış kuru incir ve incirin yanına çok yakışan ceviz var.Yiyenler çok beğendi.Yarın şöyle hemencecik yapabileceğim basit ama lezzetli bir tatlı var mı? diyenlerin sorusuna cevap olacak türden.Tarifi sevgili Zerrinden almıştım ama kendimce değişiklikler yaptım..
KURU İNCİRLİ İRMİK TATLISI

MALZEMELER;
1 litre süt,
12 yemek kaşığı irmik,
14 yemek kaşığı şeker,
1 paket vanilya
1 yemek kaşığı kakao,
8-9 tane kuru incir(minik minik doğranmış.)
yarım su bardağı ince çekilmiş ceviz,
2 yemek kaşığı tereyağı.


HAZIRLANIŞI:
İrmiği,sütü,şekeri tencereye koyup kısık ateşete karıştırarak pişirelim.Tenceremiz kaynamaya başlayınca içine cevizi ve incirleri atalım.2 dk kadar pişirdikten sonra ocağın altını kapatalım ve 2 kaşık tereyağıyla vanilyayı tenecereye ekleyip karıştıralım.
Kalıbımızı ıslatalım.İrmik tatlısının yarısından fazlasını kalıba dökelim ve geri kalan karışıma kakao ekleyip karıştıralım.Kalıbımızın üzerine dikkatlice döküp kaşıkla düzleştirelim.İlk sıcaklığı çıkınca buzdolabına kaldıralım.Bir kaç saat buzdolabında dinlendirelim.
Servis etmeden önce kalıbı ters çevirip tatlımız dilimleyelim ve servis edelim.
AFİYET OLSUN..

36 yorum:

Kurabiye Diyarı dedi ki...

geçmiş olsun çok çok, güzel gözüküyor, soğuk soğuk diycem ama size bu ara soğuk pek iyi gelmez. Tez şifalar...

burçak

DUSBAHCESI dedi ki...

Cok severim irmik tatlisini. Bizim burada (hollanda) hazir frambuaz soslu satiliyor. Bayila bayila yerim:)))

ALEYNA dedi ki...

arkadaşım geçmiş olsun.RABBİM şifanı versin.kesinlikle hasta olmaması gereken insanlar anneler.ev karışıyor birbirine.tatlında çok güzel.hafif tatlıları seviyorum.öptümmm

derya dedi ki...

Canımmm harikasın ellerine sağlık en
fes görünüyor kocaman öpüyorum...

içimdeki yolculuk dedi ki...

hiç bilmediğim şeyleri görmek denemek güzel oluyor gerçi sziler gibi muhteşem bi görüntü olmuyo :((
tadı güzelde ben sunum özürlüyüm sanırsan ya dagılıyor ya ne bilim beceremiyorum hele mutfakta savaş çıkmış gibi oluyor:)

Düğme Bay'la BinbirçeşniHayat dedi ki...

geçmişler olsun canım,bizde hastayız bu aralar:(
ellerine saglık,oglum ırmık tatlısına bayılır emınım bunuda sever..

sevgılerımle..

gülay mutfakta dedi ki...

canım çok geçmiş olsun.. tatlı pek nefis görünüyor.. ceviz ve incir güzel ikili olmuştur eminim...
sevgilerim...

HÜLYA dedi ki...

ellerine sağlık canım harika görünüyor.

O kalıbı trabzondan mı aldın bende arıyorum ama bulamadım. çok şık bir görüntüsü var.

afiyetler olsun canım

Kendimce dedi ki...

irmik tatlısı çok yaparım ama incirlisini denememiştim ellerine sağlık çok geçmiş olsun bu arada

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Canım çok geçmiş olsun. Bende yeni atlattım, oğluma da bulaştırdım. Çok daha zor iyileşiliyor. İlaç takviyesi olmazsa biraz daha geç iyileşiliyor.

Tatlın çok şeker görünüyor. Yumoş yumoş.Ellerine sağlık canım
Tekrar geçmiş olsun
sevgilerimle
Tijen AKTAY

birsence dedi ki...

olsada yesem bayılırım...ama incirlisini hiç yememiştim...benim tatlı arkadaşım yaptığına göre 10 numaradır eminim..ellerine sağlık...

pelince dedi ki...

Fundacım geçmiş olsun,kendine dikkat et...
irmik tatlısı şahane,kalıptan öyle güzel çıkmışki,mükemmel görünüyor...yemişlide güzel olmuştur..ellerine sağlık...
Sevgiler..

e.esma.a dedi ki...

öncelikle cok geçmiş olsun allah şifa versin inş. tatlıya gelince sunum harika nefis görünüyor
ellerine sağlık,
sevgiler.....

NarincE dedi ki...

Fundacığım çok çok geçmiş olsun canım. Uykusuzluk hasta etmiş olmasın seni. Bir an önce iyileşirsin umarım.

eldivenlerim dedi ki...

Geçmiş olsun arkadaşım, irmik tatlısı çok lezzetli gözüküyor, ellerine sağlık.....

eldivenlerim dedi ki...

Geçmiş olsun arkadaşım, irmik tatlısı çok lezzetli gözüküyor, ellerine sağlık.....

eldivenlerim dedi ki...

Geçmiş olsun arkadaşım, irmik tatlısı çok lezzetli gözüküyor, ellerine sağlık.....

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba, geçmiş olsun, Allah sağlık versin. Tatlı harika görünüyor. İncir ve ceviz uyumuna bayılırım. Eminim irmik tatlısına çok yakışmıştır. İrmik tatlısının her hali çok güzel, ellerine sağlık. Afiyet olsun. Sevgiler.

müjde dedi ki...

Geçmiş olsun Fundacığım.Kendine dikkat et.Yaz hastalıkları hiç iyi olmuyor.Kendini yeterince koruyamıyorsun.
Ellerine sağlık.Çok leziz ve pratik bir tatlı.Sevgiler...

zehratrk dedi ki...

acil şifalar diliyorum.sıcaklarda hastalık zor oluyodur eminim.tatlı nefis gözüküyo farkınızı koymuşsunuz yine.sevgiler hayırlı ramazanlar

pembe tatlar dedi ki...

Canım çokk geçmiş olsun...
Nefis gözüküyor tatlı:)
Ellerine sağlık bitanem

SADECE YEMEK dedi ki...

Canım çok geçmiş olsun tatlıda çok güzel görünüyor ellerıne sağlık...

MUTFAKISTAN dedi ki...

ELINE SAGLIK COK GUZEL OLMUS
GECMIS OLSUN
SEVGILER

Düşlerimin İNCİSİ dedi ki...

geçmiş olsun canım acil şifalar, tatlı çok güzel görünüyor ellerine sağlık sevgiler

NEŞELİ GÜNLER dedi ki...

GEÇMİŞLER OLSUN CANIM BENİM.KENDİNE DİKKAT ET .ACİL ŞİFALAR DİLİYORUM.
İRMİK BENİM FAVORİM CANIM TATLI BİRŞEYLER CEKSİN İLK AKLIMA GELEN İRMİK TATLISI.ELLERİNE SAĞLIK
SEVGİLER

DİDEM dedi ki...

ÇOK GEÇMİŞ OLSUN CANIM ...TATLI MUKEMMEL GÖRÜNÜYOR,ÇOK TAA ŞIK ELLERİNE SAĞLIK..

HÜLYA dedi ki...

fundacığım ilgine teşekkürler canım. Kalıp hakkındaki bilgiler için teşekkürler. Sen o silikon kalıpta kek pişirdin mi hiç ben bir tane aldım kaç sefer kek yaptıysam içinden keki çıkaramadım perişan oldu kekim. o yüzdende silikon kalıplara pek uzak bakıyorum. Kek pişirdin sorunsuz çıktıysa düşünürüm ama diğer türlü bir daha silikon almam sanırım...

çook çook öptüm canım sevgiler

armina dedi ki...

Geçmiş olsun canım, Allah acil şifalar versin. İrmik tatlısı çok hafif ve nefis bir tatlı, incirde enfes bir lezzet katmıştır ellerine sağlık.

Esra dedi ki...

Geçmiş olsun öncelikle.Sanırım ramazan ayı boyunca tatlı oranım tavana vuracak ellerine sağlık.

biryudumhobi dedi ki...

farklı bir tariff tadı güzeldir eminim eline sağlık ve çok geçmiş olsun sonbahar'a girdik artık hastalıklar başlar.

hazalca dedi ki...

hem basit,hemde çok şirin bir tarif olmuş.eline sağlık.
en önemlisi de geçmiş olsun.tam da okul açıldı.hastalığı nerden buldun şimdi:(hay allah

Baharcicegi dedi ki...

gecmis olsun canim
hem meyveli hemde sütlü hafif bir tatli olmus ellerine saglik

Ateş Böceği dedi ki...

BİR MİLYON KALEM...

Merhaba ,bizler 1MK yazarları olarak editörlerimiz A.Şebnem Soysal ve Erkan Bal yönetiminde Bir Milyon Kalem İsimli bir kampanya başlatmış bulunmaktayız..

Ve sizlerdende yardımlarınızı beklemekteyiz .Kalem Kutusu,Silgi ,kalem ,kalem traş vb. araç gereçleri çocuklarımız için toplamaktayız.Yapacağınız her bir yardım ve bloğunuza koyacağınız bir link ile belki bir çocuğun dünyasını değiştirmiş olacaksınız.Lütfen yardımlarınızı bekliyoruz detaylı bilgi almak isteyenler aşağıda ki linke tıklaya bilir ..

http://www.birmilyonkalem.com/?p=17439



Unutmamalıyız ki ufacık bir kalem kutusu bir çocuğun gülen gözlerine dönüşe bilir ..Ne kadar çok insana kampanya hakkında bilgi verirsek o kadar iyi olur..

brcuuuuuuu@hotmail.com

Maileme cevap vermenizi bekliyorum...

sevgilerimle,

BURCU AYDOĞAN...

peynir hösmelimi dedi ki...

Öncelikle gecmis olsun canim.
Tatlida harika ellerine saglik.
Sevgilerle.

hilalinmutfagi dedi ki...

Ellerine saglik canim guzel gorunuyor tatlin,benim blogu ziyaret edip ordaki linkte hirsizin senden caldiklarina bakabilirsin.

suinci dedi ki...

33 sevenin varmış ne güzel.geçmiş olsun da senin tarifler yüzünden korkuyorum çok kilo alacağım.