4 Eylül 2009 Cuma

FIRINDA SOMON BALIĞI

Balık mevsimin açıldığı,iftar sofralarının yavaş yavaş balık yemekleri ile neşelendirildiği bu günlerde ben de nefis mi nefis bir somon balığı tarifi vermek istedim.Aslında somon balığını Mersindeyken pişirmiştim.İtiraf edeyim ben de ilk kez yedim.Ama gerçekten de mutlaka yenmesi gereken bir balık.Bir kere inanılmaz faydalı.Çocuğu olan anneler beni anlayacaktır.Aman onlar yesin,aman vitaminlerini alsınlar,sağlıkla büyüsünler,başka bişey istemeyiz biz.

Somon balığı dilim dilim satıldığı için siz ne kadar yiyecekseniz kişi sayısını ona göre ayarlıyosunuz.Bir de yaklaşık 1-1,5 saat kadar da balığı marine edersek daha da lezzetli bir somon yeme şansına sahip olabiliriz.

Benim eşim özellikle patatesli istediği için ben patateste dilimledim ama siz istemezseniz patatessiz de yapabilirsiniz.

FIRINDA SOMON BALIĞI


MALZEMELER:(4 kişilik)
4 dilim somon,
3 orta boy domates,
4 iri diş sarımsak,
2 adet patates,
1 adet kuru soğan,
bir tutam maydanoz,
1 limon,
tuz,karabiber,
zeytinyağı.
HAZIRLANIŞI:
Dilimlenmiş balıkları önce yıkıyoruz.Derin bir kapta,zeytinyağı,karabiber,2 diş ezilmiş sarımsak ile birlikte balığı marine ediyoruz.Böylece dolapta 1-2 saat bekletiyoruz.
Daha sonra fırın kabımıza patatesleri yuvarlak dilimliyoruz.Üzerine kuru soğanları halka halka doğruyoruz.Sonra dolapta beklemiş,sosa yatırlmış balıkları koyuyoruz.Üzerinbe 2-3 diş sarımsağı ince ince doğruyoruz.Domatesleri ortadan ikiye kesip bir kaba rendeliyoruz.Rendelediğimiz domatesleri balıkların üzerine döküyoruz.Tuzumu serpiyoruz.Domateslerin de üzerine maydanozları ince ince doğrayıp serpiştiriyoruz.Çok az sıvı yağ gezdiriyoruz.Öceden ısıtılmış 200 derecede pişmeye bırakıyoruz.

Patatesler ve balıklar pişince fırından çıkarıp sıcak sıcak yiyoruz.
AFİYET OLSUUUN..

30 yorum:

nazardeymesin07 dedi ki...

balık olunca hayır diyemem nefis bir tarifolmuş ellerinize sağlık..

Düğme Bay'la BinbirçeşniHayat dedi ki...

somonu cok severım..ellerıne saglık hıc fırında denemedım ama en kısa zamanda yapacagım..Balıksever bır aıle olmamıza rağmen Ramazanda balık yıyemeyenlerdenım ben, Ramazanın gecmesını beklıyecegım..sevgılerımle...

hanife dedi ki...

eline sağlık nefis bir görüntü

lemaninignesinden dedi ki...

evet balık ne zaman olsa yerım oruç falan dinlemem

e.esma.a dedi ki...

balığı cok severim yeri ve zamanı farketmez sahurda bile yiyebilirim:)
yeterki güzel olsun...
ellerine sağlık sevgiler

pelince dedi ki...

Somon hiç yemedim aslında,çocuklar için yapmam lazım çok haklısın...
ellerine sağlık Fundacım..

sevgiler..

müjde dedi ki...

Ramazan bitse de biz de kavuşsak balıklara...
Ellerine sağlık Fundacığım.Mutlu bir haftasonu diliyorum.

zehra dedi ki...

hımmm cok lezzetlı gorunuyor ellerıne saglık

Baharcicegi dedi ki...

bende bugün somon baligi yaptim tesadüf olmus,ama tavada kizarttim yanina seninki daha saglikli olmus

NarincE dedi ki...

Ellerine sağlık Funda. Umarım daha iyisindir. Somonu evcek severiz, ızgara hele.

Düşlerimin İNCİSİ dedi ki...

gerçekten çok faydalı ve lezzetli bir balık nefisde pişirmişsin ellerine sağlık sevgiler

derya dedi ki...

Aman Allahım harika bir görüntü ye
meye kıyamaz insan ellerine sağlık canım kocaman öpüyorum...

SADECE YEMEK dedi ki...

Balık mı? Tam benlik bir yemek hiç hayır diyemem ellerıne sağlık canım çok güzel bir göruntu.Afiyet şeker olsun.

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

fundacım balıgı sevmeyen varmı bilmem ama ben bayıanlardanım ama evde yapmak o kokusu beni delirtiyor tercihim dışarda temiz temiz yemek :)
ellerine saglık arkadaşım nefis nefis

Hatice dedi ki...

yanında yeşil salatayla ne iyi gider, ellerine sağlık canım, sevgiler...

peynir hösmelimi dedi ki...

Ellerine saglik canim.
Ne güzel mevsiminiz acildi.Malesef burada taze balik yok:((
Sizlere afiyet olsun.
Sevgilerle.

GELİNCİK MUTFAK dedi ki...

balık olunca hepsini yerim...karadenuzluyuk da... ellerine sağlık...kolay gelsin...

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Benim de canım acayip balık çekiyordu bugünlerde. Balık mevsimi gelmiş, tarifini görünce anladım. Nefis bir görüntü, ellerinize sağlık.İlk fırsatta tarifinizi deneyeceğim, kızım da balığı çok sever. Sevgiler.

karakazandan dedi ki...

Uzun zamandan beri tekrar merhaba cnm,Nasil severim baligi nefis görünüyor hiimm.
Selamlarimle,Serap.

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Canım güzel olmuş canım. Ellerine sağlık. Ama bu sıralarda somon balığı ile ilgili zararlı bilimsel gerçekler saptanmış canım.
Somonun yetiştirilmesinde kullanılan bazır zararlı maddeler var. Yakın zamanda öğrendiğim ve biraz daha araştıracağım bazı saptamaları paylaşacağım canım. Gerçekten çok önemli.
sağlımız için
sevgilerimle canım

pembe tatlar dedi ki...

fundacığım balıkğı çok severim ellerine sağlık bak nasıl canım çekti:(

NEŞELİ GÜNLER dedi ki...

ellerine sağlık oruçta hiç balık yapmadım .ama balığı ççok severim somunu da bu şekilde bir denemek gerek.
sevgiler
ama görüntü harika olmuş bayıldım ya

keskinlininmutfagi dedi ki...

canim evet nihayet sezon acildi artik yavas yavas yiyebiliriz baliklari görüntü ve sunum sahane ellerine saglik sevgiler

DUSBAHCESI dedi ki...

cok severim somon baligini!!!!! Nefis gorunuyor gercekten, ellerine saglik!

ahsapboyaci dedi ki...

merhabalar arkadaşım yokluğumda neler yaptınız bakalım umarım iyisinizdir ellerine sağlık canım herşey çok güzel görünüyor

Minişin annesi dedi ki...

Tarif için teşekkürler.. Az önce yaptım şu an fırında pişiyor ve mis kokusu evi sarmış durumda ;)

mustafa dedi ki...

bide fırında ne kadar kalıcağını yazsaydınız ama şimdi yaptım müthiş kokusu ve görüntüsü var tarif için teşekkürlerrrrr

Adsız dedi ki...

Tarif güzel, görüntü harika. Şu an bu tarifi uyguluyorum. Ama süreyi belirtmemişsiniz. Göz kararı pişireceğim:))

Adsız dedi ki...

Tarif güzel, görüntü harika. Şu an bu tarifi uyguluyorum. Ama süreyi belirtmemişsiniz. Göz kararı pişireceğim:))

pempeperi dedi ki...

Tarifi aynen uyguladım afiyetler yedik :) teşekkürler.