20 Nisan 2009 Pazartesi

ÇİLEK KREMALI ÇİLEKLİ YAŞ PASTA


İnsan bir şeyi kaybetmeyince değerini anlamıyor gerçekten.Wordpress'te güzel bir ortam ama buraya alıştım ve kopmak hiç kolay olmadı.Neyse ki sorunumu çözdüm.Artık sayaç ve benzeri şeyler eklemeyeceğim bloğuma.Korkar oldum.Zaten artık kaç kişinin girip girmediğinin bir önemi de yok,çünkü yalnız olmadığımı biliyorum.Bana bunu en güzel şekilde hissettirdiniz.

Kızımın uzun süredir benden istediği çilekli yaş pastayı yaptım sonunda.Fark olarak kremasına da 10-15 tane de çileği rondodan geçirip koydum,tam bir çilekli yaş pasta oldu.Tabii tadına doyum olmadı.yaş pasta ile fazla arası olmayan eşim bile çok beğendiyse tamamdır bu iş dedim yani.Bir dilim hiç kimseye yetmedi.Ben mi;ben azıcık ucundan lezzet kontrolü yaptım.Tadı damağımda kaldı gerçekten de..Evde hazır pandispanya vardı Uno'nun,tembellik edeip onu kullandım ama neyse ki yine pişman etmedi beni.

MALZEMELER:
3 katlı hazır pandispanya,
1 pk krem şanti,
1 su bardağı damla çikolata,
500 gr çilek.
KREMASI İÇİN;
1 süt(kremasını bol yaptım.)
3 yemek kaşığı un,
1 yumurta,
1 pk vanilya,
15 tane çilek(rondodan geçmiş.)
5 yemek kaşığı şeker,
1 limon kabuğu rendesi,
yarım yemek kaşığı tereyağ.


HAZIRLANIŞI:
Önce krem şantiyi 1 bardak süt ile hazırlayıp dolaba kaldırıyoruz.Kremayı hazırlamaya başlıyoruz.Unu,sütü,şekeri,yumurtayı ,rondodan geçmiş çileği,limon kabuğu rendesini tencereye koyup koyulaşana kadar sürekli karıştırarak pişiriyoruz.Kaynamaya başlayınca altını kısıp 3 dk kadar daha kaynattıktan sonra ocaktan alıyoruz.Tereyağını ve vailyayı ekleyip blendırda 3-4 dk yüksek hızda çırpıyoruz.Kenara kaldırıyoruz.
3 katlı pandispanyanın il katını şekerli süt ile heryerini ıslatıyoruz.Kremayı bolca sürüp üzerine ortadan ikiye kestiğimiz çileklerive damla çikolataları koyuyoruz.İkinci katı da aynı şekilde şekerli süt ile ıslatıyoruz,kremayı sürüyoruz,çileklerive damla çikolataları serpiyoruz.Son katına da kalan kremayı sürüyoruz.Krem şanti ile kaplaıyoruz.Çilek ve damla çikolata ile süsleyip buzdolabına 1 gün dinlenmek üzere kaldırıyoruz.

Miasfirlerin yanında dilimlenmiş halini çekemedim,ancak bu kadar...
AFİYETLER OLSUNUUUUN....

48 yorum:

mutfaktaki zaman dedi ki...

ta ta tam yakaladim seniii tamda dolasirkennn;)))
ellerine saglikk canim harika gorunuyor bide ustelik cilekliiii
sorununu hallettigine sevindim canim ben bile blog dunyasinda yeni olmama ragmenn simdiden coook alistimmm...
opuyorum canimm

Gunes ile LEZZETLI TATLAR ZAMANI dedi ki...

eline sağlık canım sorununu çözmene çok sevindim :)

pelin'ce dedi ki...

Funda bir ara bloglar kapandığı zaman ben de wordpresse geçmiştim :)
Çilekli pasta nefis olmuş,kremasında çilek oluşu çok hoşuma gitti.Deneyeceğim ilk fırsatta.
Ellerine sağlık...Afiyet Olsun..

Sevgiler.

mahperi dedi ki...

Ellerine sağlık. Süper olmuş görüntü harika.

Eylem dedi ki...

harika gözüküyor canım ellerine saglık.kızına da afiyet olsun.

tatesal dedi ki...

Bugün büyük kızım Tuğçenur'un doğum günü,pastayı müsaadenle almak istiyorum akşama kutlama yaparız,Funda teyzenin pastası derim,ellerine sağlık...

hilal dedi ki...

canım blogunda sorunlarını düzelttiğine sevindim.. pastada harika görünüyor, ellerinize sağlık

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Tam benim beğendiğim türden bir pasta olmuş. Ben bu kremalı pastaları şeker hamuruna göre daha sağlıklı buuyorum. Ellerine sağlık.

TAZE NANE dedi ki...

Çok güzel görünüyor.
Çok beğendim.
İyi haftalar.
Sevgiler.

üç böcek bir çiçek dedi ki...

offf süper görünüyor ellerine sağlık tadıda mükemmeldir muhalkkak sevgiler

NarincE dedi ki...

Çilek zamanı bolca çilekli pasta. Çabucak bitmiştir bu pasta şimdi.

yeşim dedi ki...

Pastanın bir benzeri henüz yapıldı ve dolaba yerleşti. Yakında paylaşmak üzere.

Bu nefis ötesi bir lezzet

harika harikaaa

ellerine sağlık
sevgilerrr

Mutfak Havlusu dedi ki...

ellerinize sağlık şu vizeler bir çıksın içi çilekten görünmeyecek kadar dolu olucak bir çilekli pasta yapmayı hayal ediyorum inşAllah:)

lezzet sefasi dedi ki...

Cok guzel bir pasta goruntuden de 100 puan.Ben olsam ucundan bakamazdim, goturudum aynen bir dilim.Ellerine saglik canim

*Mutfaktaki Deli* dedi ki...

içi de dışı da süperr...

peynir hösmelimi dedi ki...

Canim gözün aydin.Bloguna kavusmusun.gercekten cok üzülüyor insan degilmi:(
Hersey normale dönmüsya:))
Canim pastan harika.Ellerine saglik.
Sevgilerle.

DUSBAHCESI dedi ki...

Herseyin eskisine donmesine cok sevindim. Gercekten basa bela oluyor, ozellikle kodlardan birsey anlamadigin zaman. Neyse, atlattin sukur. Pasta nefis gorunuyor gercekten. Cilek kim sevmez degilmi? :) Ellerine saglik.

yosunbuka dedi ki...

fundacığım aynı sorun bende de oldu sayaçları kaldırıdım..feedjittin gitmesine üzüldüm zira orada yönlendiren blogları görüyor ve tıklayıp farklı bir blogu daha okuyabilmenin keyfini yaşıyordum..neden öyle oldu anlamadım daha önce herhangi bir sorun olmuyordu..neyse..önemli olan faydalı olmak-tariflerin paylaşımı..
bloguna yenden dönmene çok sevindim canım pastan harika görünüyor ellerine sağlık çokkk öptümm

mujdenin denemeleri dedi ki...

Fundacığım harika olmuş pastan.Ben de çilekli pastayı çok seviyorum.Ellerine sağlık canım.Mutlu haftalar...

Düğme Bay'la BinbirçeşniHayat dedi ki...

fundacım,ellerıne saglık cok lezzetlı duruyor ınankı..
sevgılerımle..

ŞEBNEM dedi ki...

defnecim ellerine sağlık ...gerçekten muhteşem bir pasta olmuş..afiyetler olsun:)

ŞEBNEM dedi ki...

defnecim ellerine sağlık..gerçekten muhteşem bir pasta olmuş..afiyetler olsun:)

Adsız dedi ki...

canim tekrar buradasin ne guzel

ellerine saglik canim pastan super gorunuyor
canim ya bu bhsettigin feedjetleri
ne...bende korkar oldum

kocaman selamlar...

www.yenitadlar.blogcu.com

SOFRAM dedi ki...

Canım ellerine sağlık harika bir pasta olmuş, afiyetler olsun, sevgilerimle...

jasmininpastalari dedi ki...

OFF HARIKASIN YA ELLERINE SAGLIK

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

hadi bakalım düzeldiğine çok sevindim hayatım...gerçektende bu bloglar acaip güzel dostluklar yaşatıyor insana....ayrılmamamız blogların sona ermemesi dileğiyle:)) ellerine sağlık bebişim..şimdi sen bu çilekli pastayı sadece güzeller güzeli kızın için yaptın dimi sen koca bir dilim yemedin:))) öpüyorum bebişim yeme sakın he...:)) sevgilerimle

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

Canımcım pastan muhteşem olmuş ellerine sağlık....çok öpüyorum

İzmirli Deniz dedi ki...

Merhaba,bloğunuzu değerli arkadaşım baharçiçeğini ziyaretimde gördüm.Elinize sağlık pasta enfes görünüyor.Ben de beklerim,tanışalım,kaynaşalım:)

eldivenlerim dedi ki...

görüntü muhteşem, harika bir pasta olmuş, ellerine sağlık arkadaşım.....bloğun atık normale dönmüş, ne güzel;) buarada katılıyorum, blogspot gibisi yok;) wordpressi bende beğenmiyorum;)

birdilimdus dedi ki...

Ellerine sağlık canım nefisss görünüyor içinde de çilek var tadının da müthiş olduğuna eminim. Bloguna kavuşmana sevindim.

Sevgiler,
Evren

hazalca dedi ki...

süper yaa,muhteşem bir görünüş.eline sağlık

Elif KARAKAYA dedi ki...

bol malzemeli ve çilekli oluşu beni vurdu fundacım:))
ellerine sağlık,le y
bu arada senin pasta,benim tartı bilek güreşinde tek eliyle yener:))

harosa dedi ki...

canım iyi dileklerin için çok teşekkür ederim pastada süper görünüyor ellerine sağlık

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

pastan harikA görünüyor.ellerine sağlık. sevgiler.

NEŞELİ GÜNLER dedi ki...

ÇİLEĞİ ÇOK SEVERİM .ELLERİNE SAĞLIK REJİM KONUSUNDAKİ DESTEĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.DEVAM EDİYORUM BAKALIM NE OLACAK.BENDE MİSAFİRLEİME GEÇEN SENİN YAPTIGIN TİRAMİSUDAN YAPTIM TARİFİ SENDEN ALDIM YALNIZ BENİM PASTAKALIBIM İKİ PARÇAYDI BİRAZ KREMAM ARTI SONUDA KASEDE İKRAM ETTİM SONRA EVDEKİLERE.)
SEVGİLER

Ayşegül dedi ki...

Funda'cım
ellerine sağlık.enfes görünüyor.bloğuna kavuştuğuna da çok sevindim
sevgiler

Selma dedi ki...

Hayirli sabahlar ablacim,
Ellerine saglik cok guzel lezizzz gorunuyor..Neseli bir gun gecirmen dileyiyle sevgiler..

lemanice dedi ki...

çok sevindim arkadaşım bloğuna kavuşmana.pasta da nefis bu arada sevgiler canım

ahsapboyaci dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım gerçekten çok lezzetli görünüyor hayırlı günleeer...

birdutmasali dedi ki...

GÖZÜN AYDIN..
KORKUTTU BU BLOG İŞİ BİZİ.
PASTAN ENFES... ÇİLEĞİ NE ÇOK SEVERİM BENDE.
SEVGİLER CNM.

Doyumluk.... dedi ki...

Pasta yemede yanında yat derler ya öyle olmuş canım eline sağlık

orguknit dedi ki...

Defnecim ellerine sağlık harika bir görüntü.Çikolata parçalı olması tam bana göre.Hele çilekli olması da bir başka güzellik.Ellerine sağlık canım.Sevgilerimi yolluyorum.

tarifsiz tarifler - ipek dedi ki...

Çilek mevsimi geldi, en sevdiğim zaman. Çeşit çeşit çilekli pastalar yapılıyor. Bu da harika olmuş, ellerine sağlık.

sevil dedi ki...

fundacım canım benim ellerine saglık harika olmuş çilek zamanı gecmeden yapmak gerek ama ben dietteyim :))
sana ve eşine ve yavruna afiyet olsun :))

TAZE NANE dedi ki...

GERÇEK DOSTLARIN KALPLERİ ARASINDA GÖZLE GÖRÜLMEYEN İPLER OLURMUŞ,
İNSANLAR UZAKLAŞTIKÇA İPLER GERİLİR AMA ASLA KOPMAZMIŞ...

Lezzet Gemisi dedi ki...

BİRİ ÇİLEK Mİ DEDİ..... BAYILIRIMMM... ELLERİNE SAĞLIK CANIM. SORUNUNU ÇÖZMENE ÇOK SEVİNDİM. GEÇMİŞ OLSUN DİYELİM... SEVGİLER...

akasyakokusu dedi ki...

funda'cım günaydın canım..
çok tşkler ediyorum sana..ilgine ve yazdıklarına..sorunu çözmüşsün anladığım kadarıyla bende voerdpresten aynı isimle ve nurayca diye blog açtım..içe aktardım ama deki ilgileniyormuyum orayla..hiçççç..elim hep burda..
sayfadan bende birkaç sayaç kodu kaldırdım..birde kendi pcmizle ilgili galiba..neyse canım sağlık olsun bizim elimizden ne uçan nede kaçan kurtulur dimi.
pasta enfess gel ye diyor..şu hazır pastabanlar iyiki var var olmaya devam etsinler..sağ kolumuz oluyorlar mutfakta dimi.
bir dilim alayım ben sonra uğrarım epey iade gitmem gererk sevgiler..

mutfakcini dedi ki...

Oğlum bayılır çileğe ve çilekli her şeye.Tarifini hemen yarın deniyorum canım.ellerine sağlık.