7 Şubat 2009 Cumartesi

MİLFÖY BAKLAVA



Hem göze hem mideye hitap eden üstüne üstlükte pratik bir tatlı olsun diyarsanız tam size göre bir tarif.Kısa sürede hazırlanabiliyor yeter ki evde milföyünüz olsun.Şu milföyler de her derde deva gibi maşallah.Hem tatlısı hem tuzlusu...İyi ki var ama çokta tüketmemek lazım;malum kendinde epeyce bir kalori var!!
MALZEMELER;
5 tane milföy,
1 su bardağı iri çekilmiş ceviz,
1 tatlı kaşığı tarçın,
ŞERBETİ İÇİN;
1,5 su bardağı şeker,
2 su bardağı su,
bir kaç damla limon suyu.
HAZIRLANIŞI:
Her zaman ki gibi önce şerbeti hazırlıyoruz ve ılımaya bırakıyoruz.Milföyleri tezgaha serip üzerinden merdane ile bir-iki kez geçiyoruz(ki tatlımız ağır olmasın.)Sonra dörde blüyoruz.Bir kasede karıştırdığımız ceviz ve tarçından bir tutam ekleyip köşelerinden bohça gibi birleştiriyoruz.Hepsini bu şekilde yapıp fırın tepsimize diziyoruz.Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında kızarana kadar pişiriyoruz.Fırından çıkarıp ılık şerbeti üzerine gezdirerek döküp sönmüş fırında bir süre bekletiyoruz.
Daha sonra servis tabağına alıp afiyetle yiyoruz.

43 yorum:

meliha dedi ki...

Haklısın bu milföyler her derde deva çok pratik olduğu için vazgeçilmezim.
ellerine sağlık çok güzel görünüyor.
iyi geceler.

KİZHATCE dedi ki...

of yaaa fundaa ,beni gece gece krize soktun,şerbet denizinde ne güzel yüzüyo tatlıların,eline sağlık canım:)

belgin dedi ki...

Oyyy anam, bu kadar tatlı peşpeşe :) Dikkat kilolar!! :)))))))))))
Funda cığım müthiş tabii her zamanki gibi , ellerine sağlık canım yaaa, baklava baklavadır yani:) öptüm sevgiler

tatesal dedi ki...

Çok beğendim,milföy etkinliğime eklemek isterim,denedikten sonra..Ellerine sağlık.Ancak şerbetin tarifinde 2 kere şeker yazmışsın canım düzeltirsen biri su olacak sanırım...

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

çok değişik görünüyor,hemde pratik ellerine sağlık.

biryudumhobi dedi ki...

akşam akşam canım tatlı çekti yanii:)
eline sağlık.

NEŞELİ GÜNLER dedi ki...

ELLERİNE SAGLIK ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYORLAR.BEN BÖREK YAPARKEN KULLANIYORDUM AMA BUNU DA DENEMEK İSTERİM SEVGİLER

karamel mutfak dedi ki...

beş dakkada beşiktaş misali hemencecik oluyor demi ?tadıda enfes olur hani ellerine salık canım.

mine dedi ki...

benim gibi hamur açmayı beceremeynler için ideal çok pratikmiş daha önce hiç duymamıştım dediğiniz gibi her derde deva bu milföy hamuru bayramlarda tatlı ne yapsam diye düşünmem artık ellerinize sağlık

Betül dedi ki...

Funda'cığım,

Çok güzel bir fikir hiç denemedim ben. Ellerine sağlık.

Sevgilerimle.

Ilker Erdem dedi ki...

Gercekten cok pratik hep aklimda olan bir tarif ama henuz yapma firsatim olmadi. Ellerine saglik. Sevgiler

RUMEYSA dedi ki...

funda abla bi seferde daha yapmıştınn bundann yine döktürmüşünn eline sağlıkk :)

derya dedi ki...

Canım harika bir fikir ellerine sağlık pratik ve leziz,mutlu pazarlar sevgiler..
AAa unutmadan görüntü resmin çok şık öptüm şeker...

Emel dedi ki...

gercektende pratik:) benim icin, son zamanlarda milfoyleri dahada cok sevmeye basladim.ellerine saglik

sevgiler

simayhobievi dedi ki...

bende çok severek yapıp yediğimiz bir lezzet eline sağlık canım

zeytintanesi dedi ki...

Pratik bir tatlı olmuş. Severim pratik şeyleri :) ellerine sağlık.

LezzetHane ( Buket ) dedi ki...

Yaaaa bunu önce ben yapıcaktıımmm :( geçenlerde düşünmüştüm ne güzel olur diye ama evde milföy yoktu. Neyse güzel olduğunu öğrendim ya şüphem kalmadı artık en kısa zamanda yaparım. Elinize sağlık.

hazalca dedi ki...

canım eline sağlık,bu ara tatlı yemeye ara vereyim diyorum ama bunu görünce fikrim değişti.sevgiler

zehratrk dedi ki...

ellerinize sağlık.zaten milföyü tatlı halde yapmayı ben ilk sizde denedim ramazandaki tariflerinizden.
ben bişi sorcam.sayfanın başındaki defneylebirlikte resimlei çook hoşuma gidiyo.nerden buluyosunuz.beni bilgilendirirseniz sevinirim.sevgiler...

pel!n dedi ki...

Milföyle yapmak şahane fikir,görmemiştim daha önce...
Ellerine sağlık...

SEvgiler.

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

Milföylere bende bayılıyorum doğrusu:))
şahanee olmuş canım ellerine sağlık..öpüyorum iyi haftalar

Sevil Altunel dedi ki...

çok pratik şık ve leziz..ellerine sağlık arkadaşım sevgiyle..

http://sibelden.blogspot.com/ dedi ki...

meraba fundacım nasılsın yeni sezonun hayırlı olsun bende yoktum evde ablamlardaydım nişanımız vardı.tatlı nefis olmuş herzamnki gibi .canım istedi açımda tem acıkınca hap tatlı isterim ben.neyse canım seni ve minik yaramazları çok öp uğrarım yine by

SEVİL dedi ki...

UFFF TUTMAYIN BENİ EVDDE MİLFÖY VAR AY AY EVE GİDİP YAPICAM ŞİMDİ YAAA
YAPAYIMDA BU KİLOLARI NE YAPCAZ HER YERİMİZ K OLDU
VAR YA BİR REKLAM ALIYONRUZ K LARI :))
O GELDİ ŞİMDİ AKLIMA
DEFNECİM ELLERİNE SAGLIK HARİKA OLMUŞ

mutfakveben-fatos dedi ki...

muhtesem gozukuyor canım..
gercekten harıka..
mutlaka deneyecem..
hem pratık hem guzel..
afıyet olsun sıze..
ıyı haftalar canım..
sevgiler:))

birdilimdus dedi ki...

Ellerine sağlık canım hem pratik hem de lezizz ohhh daha ne olsun!!!

Sevgiler,
Evren

HÜLYA dedi ki...

hem pratik hem lezzetli kim hayır diyebilir ki . ellerine sağlık canım sevgiler

Lezzet Gemisi dedi ki...

ben de milföyden şöbiyet yapıyorum. gerçekten pratik bir çözüm. eline sağlık.

Feyza Fidan dedi ki...

Fundam be ne güzel baklava tarifi, baklava krizine girince hemen yapılır vallahi :)
Ellerine sağlık cancağızım,
çok öpüyorum seni..

mutfakcini dedi ki...

Gerçekten pratik bi tarif olmuş.Görünüm de harika.Ellerine sağlık canım.Sevgiler..

ELBİSTANLI dedi ki...

Liste tamamlandı.Birbirimiz için ayet-el kürsi okumamız başlamıştır.listede sende varsın arkadaşım blogumu ziyaret edip kaç tane okuyacağını belirtirsen sevinirim.hayırlı akşamlar

armina dedi ki...

Çok pratik ve enfes bir baklava olmuş. Tarifini aldım deneyeceğim. Eline sağlık canım.

yosunbuka dedi ki...

fundacımmmm naptın sen böle şu saatte mutfağa girip bu lezzeti deneme ++++ kilolarımın sebebisin:))))) ellerine sağlık canımmm

baharhabercisiyim dedi ki...

selam canim, ellerine saglik, cok nefis görunuyorlar.

buarada seni sobeledim, haberin olsun, sorular bendeeeeeee...

mutfaktelaşı dedi ki...

Etkinliğime buyurun
Gönderen :AYŞE
36. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM
SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
http://porselendemlik.blogcu.com
http://birdemliksohbet.com
http://gelibolu17.blogspot.com/
http://selmahlc.blogcu.com/
tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için
09 SUBAT 2009 - 23 SUBAT2009 TARİHLERİ ARASINDA
http://mutfaktelasi.blogspot.com/ YANİ BEN YAPACAĞIM.
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ.
TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.
VE TARİFİNİZE"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 36.HAFTA " BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİMBU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.

mutfaktelaşı dedi ki...

Etkinliğime buyurun
Gönderen :AYŞE
36. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM
SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
http://porselendemlik.blogcu.com
http://birdemliksohbet.com
http://gelibolu17.blogspot.com/
http://selmahlc.blogcu.com/
tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için
09 SUBAT 2009 - 23 SUBAT2009 TARİHLERİ ARASINDA
http://mutfaktelasi.blogspot.com/ YANİ BEN YAPACAĞIM.
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ.
TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.
VE TARİFİNİZE"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 36.HAFTA " BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİMBU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.

belgin dedi ki...

Fundacığım, iyi geceler, biri yok baklavanın farkındasın değil mi? :))))))))

sevincceden dedi ki...

Süper görünüyor ellerine sağlık canım

disal dedi ki...

çok çok güzel olmuş..pratik bir tatlı...

iyiki varmış milföy....ne kadar güzel her şekle giriyor...

ellerine sağlık canım..

edaca30 dedi ki...

ahhhh ahhhh supersın sekerım masallah bu arada headerıne bayıldım bakar bakmaz aclıktan kıyıldımmmmmmm sevgıler canım :))

Melek* dedi ki...

aa milföyledemi oluyor ama hoş gözüküyor ellerine sağlık

SOFRAM dedi ki...

Nefis bir baklava olmuş, harika görünüyor, ellerinize sağlık, sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

merak ettım mılfoyler yagla bişse nasıl olur. normal ev baklavası margarın veya tereyagı ıle pişiyor.