11 Nisan 2008 Cuma

KEREBİÇ




Kerebiç tarifim eski bloğumdan. Çok ama sevdiğim için yeni bloğumda da bulunsun,bilmeyen varsa da tarifi alsın hemen yapsın istedim.Biz Mersinlilerin çok sevdiği ve Ramazanların vazgeçilmezi bir tatlı.Ağızda dağılan irmiğin,cevizin kaymakla birlikte inanılmaz bir lezzet buluşması var.Yolunuz Mersin'e düşerse yemeden,tadına bakmadan geçmeyin derim.Asla pişman olmazsınız.

MALZEMELER:
2 yumurta,
1 çay bardağı sıvı yağ,
100 gr,eritilmiş margarin,
1/2pk.kabartma tozu,
vanilya,
1/2 çay bardağı irmik,
1 çay bardağı pudra şekeri,
alabildiği kadar un.
İÇİ İÇİN:
2 su bardağı iri çekilmiş ceviz içi ve tarçın.
HAZIRLANIŞI:

Malzemelerimizi yoğurup kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde ediyoruz.Dolapta 10 bekletiyoruz.Daha sonra hamurdan cevizde iri parçalar koparıp içli köfte gibi açıp içine harcımızdan koyup kapatıyoruz.Toz şekere bulayıp fırın tepsisine diziyoruz.180 derecede üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.Eğer bulabilirsek orijinal köpüğe,yoksa koyu kıvamlı krem şanti hazırlayıp içine kerebiçlerimizi atıyoruz ve buzdolabında bir süre dinlendirip afiyetle yiyoruz.

31 yorum:

antepası dedi ki...

Çok övülerek adını hep duyduğum ama hiç yemediğim bir lezzet.Ben şu tabağı bir alayım tadayım.Sonramusait zamanımda kendim denerim:))))

Güldenceninmutfagi dedi ki...

YERIM SENIN KEREBICINI FUNDACIGIM,ELLERINE SAGLIK.HARIKA ENTERESAN LEZZETLERE IM`ZA ATIYORSUN BAYILIYORUM TARIFLERINEEEEE!!!
SENI UNUTMAK NE MÜMKÜN CANIM BENIMMMM:)))

BURALARA NIHAYET BAHAR GELDI CANIM;HALIYLE EVDE DEYILIM.BLOGLARA ANCAK GECE BAKABILIYORUM.TARIF BILE EKLEYEMEDIM BAK ZAMANSIZLIKTAN GÖRÜYON ISTE HALIMIIII:)))

hatice dedi ki...

Funda'cığım iyiki yayınlamışsın çok güzel bir tarif, ilk defa görüyorum ve deniycem, ellerine sağlık..iyi bir hafta sonu diliyorum ...sevgiler..

Dilekk dedi ki...

bende ilk kez görenlerdenim eline sağlık çok hoş bir görüntü

sefertasi.blogcu.com dedi ki...

Canım Funda cığım,
Ellerine sağlık enfes olduğunu biliyorum çünkü ben de yapıyorum eklemek nasip olmadı gerçi ama...Yalnız benim tarifimde köpük ya da krem şantiye bulamak yok, ben de yıllar önce Oktay usta dan almıştım tarifi...Ayyy olsa da yesem keşke eline sağlık bitanem sevgilerimle:))

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

ÇOK ISTIYORUM BU LEZZETLE BULUŞMAYI...

AMA KENDI YÖRESINDE YEMELIYIM...

ELLERINE SAĞLIK SICACIK SEVGILER...

Ayse Pamuk dedi ki...

Hiç yemedim ama çok afilli görünüyor ellerine sağlık

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

FUNDACIM
Ellerine sağlık
adını çook duydum ama tatmak hiç nasip olmadı

mutlu haftasonları
sevgiyle kal

angel dedi ki...

SELAM arkadaşım, kerebiç tatlısını ılk sende gordum.çok merka ettım tadını gerçekten.çok hoş gozukuyor.ellerıne sağlık..
optum canım

NİLÜFER dedi ki...

Mmmmm bu kış Mersin'de yedim bayıldım kerebiçe. Eline sağlık canım benim. Tantuni tarifini de bekliyorum ona göre:))

http://hunerlieller.net dedi ki...

selam canım..buismi duymuştum ama tatmadım:(sende öleeee bir anlatmışsın ki pek canım çekti:)))eline saglık..nefis görünüyor.güzel bir haftasonu dilerim..

gül dedi ki...

mmmleziz görünüyorlar,ellerine sağlık canım,bende denemek istiyorum bunu,ama benim eşim krem şantili mamalardan yemiyor,kremşantisiz denesem nasıl olur?

Tuğba dedi ki...

Ellerine sağlık Fundacım,
görüntü şahane,lezzeti de öyle olmalı.Denemek lazım:)
sevgiler..

nigar dedi ki...

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 21
http://porselendemlik.blogcu.com , http://birdemliksohbet.blogspot.com ve http://selmahlc.blogcu.com tarafından hazırlanmıştır.
Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler…

SELAM SEVGİLİ ARKADAŞLARIM,
14.04.2008--27.04.2008 Tarihleri arasında PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE (21) EV SAHİBELİĞİNİ;
http://ngr.blogcu.com
(YANİ BEN) YAPACAĞIM. SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
TARİF DEFTERİMİZE VE ETKİNLİĞİMİZE, HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TATLAR KAZANDIRMAK İÇİN TARİFLERİNİZİ BEKLİYORUM.
TARİFLERİNİZİ HAZIRLADIĞINIZDA "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 21" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAYINIZ LÜTFEN.
TARİFİNİZİN HAZIR OLDUĞUNA DAİR DUYURUNUZU, SAYFAMA YORUM BIRAKARAK BİLDİRMENİZİ RİCA EDİYORUM.(CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASINI ÖNEMLE RİCA EDİYORUM. GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR.)
BEN SİZİN SAYFANIZA GERİ DÖNÜP, TARİFİNİZİ KOPYALAYIP KENDİ SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.

(Ayrıca sizlerden bir isteğim olacak.Uzun zamandır çok aramama rağmen istediğim gibi bir iş bulamadım.
Evlenmeden önce, tekstil sektöründe müşteri temsilcisi olarak kariyerime devam etmekteydim)
Evde kös kös oturmaktan çok sıkıldım. :(
Çocukluğumdan beri istediğim tek şey ‘’bir butik pastanemin olması’’. Birkaç girişimde bulunsamda, hep kısmetsizlikle kaçırdım. Dualarınızın kabul olacağına inandığımdan, benide dualarınızdan eksik etmezseniz çok mutlu olurum.Hepiniz hakkınızı helal edin.)

ŞİMDİDEN TARİFLERİNİ YAYINMAMAMA İZİN VEREN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA, EMEKLERİ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.

MÜJDEEEEEEEEE !!!!!
PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ DERGİSİ ÇIKOYOR.
YAYINA HAZIRLAYANLAR:
www.nasibim.blogcu.com
www.birdemliksohbet.blogspot.com
SORUMLU MÜDÜR:
www.selmahlc.blogcu.com
GRAFİK TASARIM DÜZENLEME:
Melike Sahin

Sizde; sunumuna özen göstererek hazırladığınız, leziz ikramlarınızın dergide yer almasını istiyorsanız porselendemlikdergi@hotmail.com adresine onay mesajı gönderbilirsiniz. Bunun için yapmanız gereken tekşey; adınızı, sitenizin adresini, dergide yer almasını istediğiniz tarifinizin adını ve link adresini yazarak göndermeniz yeterli olacaktır.
Örn:
İsim: Nigâr
Site adı: http://ngr.blogcu.com
Tarifim: Kral Tacı
Link: http://ngr.blogcu.com/12912091/

SELAM VE SEVGİLERİMLE…
NİGÂR

Güldenceninmutfagi dedi ki...

CANISIII CAYA GELDIM,SICACIK CAYIN VARMI???
S�YLE TAVSAN KANI DEMLENMIS.BIR BARDACIK ALAYDIM YETERDI:)))

Baharcicegi dedi ki...

bende hic yemedim,ama yolumuz mersine düserse ilk deneyeceklerim arasinda yerini aldi,eline saglik fundacigim

akasyakokusu dedi ki...

fundam iyi geceler..ne güzel kerebiç varmış menünde..eline sağlık canım..bende güzel bir pazar dilerim artık c.tesi bittiğine göre..
sevgiler.

Adsız dedi ki...

canim harika gorunuyor, ben hiç denemedim ve tatmadigim bir lezzet ama denemek isterim nefis çunku, opt ve iyi pazarlar canikom.

kelebeklisaniyeler.blogcu.com

hayatsu dedi ki...

evet bu tarifi önceki bloğundan hatırlıyorum.o zamanda çok beğenmiştim.eline sağlık.afiyet olsun

yesildomates dedi ki...

canım gerçekten değişik bir lezzet olmuş..
tadını çok merak ettim doğrusu...

öpüyorum..
iyi pazarlar diliyorum..

boncukdevrim dedi ki...

hmmm ben jile bitmistir düsüncesiyle gelmistimm bi de baktimm kii karsimda miss gibi bi tatli...cok güsel cok nefis ellerine saglik FundaCan´imm.Yeni haftada hersey gönlünce olsun cok öpüorumm seni

Nilgün dedi ki...

Tadini merak ettim sahsen tatli olan herseyi severim..Sanirim bunu denemeden olmiyacak..Ellerine saglik canim

SEVGILER

sefertasi.blogcu.com dedi ki...

Selam Funda cığım,
İnşallah ilk fırsatta yaparım ben de..arkadaş ve dost çevremde çok beğenilir ve tarifi hep istenir, lezzetli bir kurabiye..Ama seninkiler çok güzel görünüyorlar:))) çayımın yanına aldım bitanecik.!!!

sefertasi.blogcu.com

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

hiç denemedim ama harika görünüyor ne kadar lezzetli olduğu herhalinden belli ellerine sağlık canım öpüyorum sevgiler

mutfaktelaşı dedi ki...

antepte özellikle bayramlarda yaptığımız kereviç var, genel olarak onu andırıyor ama bu tarif biraz daha farklı.ellerine sağlık.

fatostuncay.blogcu.com dedi ki...

ilk defa duydum cok guzel bı tatlıya benzıyor. tadını da merak etmedım degıl..
ellerine saglık canım..
afıyet olsun:)
opuyorum..
ıyı haftalar dılıyorum.

fatostuncay.blogcu.com

Lezzet Gemisi dedi ki...

GÖRÜNTÜ SÜPER... KİMBİLİR LEZZETİ DE NASIL GÜZELDİR. ELLERİNE SAĞLIK CANIM. İYİ HAFTALAR DİLİYORUM, SEVGİLER....

SOFRAM dedi ki...

Funda'cığım merhabalar, neler yapmışsın böyle çok severim kereviçi, ben de ilk Antakya'da tanışmıştım, müthiş bir lezzet hele de köpükle yemek ayrı bir lezzet, ellerine sağlık güzelim, sevgilerimle...

zeytintanesi dedi ki...

Kerebiç in tadına baktım, değişik bir tatlı, komşum Mersin den getirmişti. Sanırım biz evde yapamayız. Değişik bir lezzet.

Güldenceninmutfagi dedi ki...

BEN GELDIM CANIMMM NASILSIN BAKALIM.
IYI GECELER DILIYORUM FUNDAMA,SEVGILER BENDEN:)))

Adsız dedi ki...

merhaba
vallahi resme bakarken bile canım nasıl cekti bu tarifi en kısa zamanda yapmam lazım eline sağlık arkadaşımmm....

www.blogcu.com/anemonunmutfagi